Κατανοήστε την διάθεση ή το θέμα του δωματίου σας.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τον ρόλο του κάθε δωματίου και τι χαρακτήρα θέλετε να του δώσετε. Η χρήση του δωματίου είναι για ανάπαυση, για εργασία ή είναι απλά κάποιος χώρος υποδοχής; Είναι δωμάτιο που το χρησιμοποιείτε για να κάθεστε με τους καλεσμένους σας ή είναι δωμάτιο που δεν μπαίνει κόσμος; Αυτά είναι κάποια από τα πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε πριν αγοράσετε την εκτύπωση σας για να επιλέξετε το θέμα και τα χρώματα που θα έχει.
Μεγαλώστε το χώρο σας επιλέγοντας τοπία.
Τα τοπία, τα ηλιοβασιλέματα, και οι εικόνες με μακρινούς ορίζοντες είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανοίξετε τον χώρο σας και να φαίνεται μεγαλύτερος. Η φωτογραφία ενός ορίζοντα δρα όπως ένα παράθυρο, δίνει στον επισκέπτη την αίσθηση ότι το δωμάτιο είναι μεγαλύτερο και πιο άνετο και δημιουργεί θετικά συναισθήματα στους καλεσμένους ή στους πελάτες σας.
Το μέγεθος της εκτύπωσης έχει σχέση με το μέγεθος του τοίχου.
Επιλέξτε μικρότερο μέγεθος εκτύπωσης για μικρούς τοίχους και μεγαλύτερο για μεγάλους τοίχους ή χώρους. Μία μικρή εκτύπωση πάνω σε έναν μεγάλο τοίχο δείχνει δυσανάλογη και άδεια, ενώ μια μεγάλη εκτύπωση σε έναν μικρό τοίχο δείχνει παράταιρη και μικραίνει αισθητά τον χώρο. Ένας τρόπος για να επιλέξετε το σωστό μέγεθος είναι να τοποθετήσετε ένα λευκό χαρτί αντίστοιχου μεγέθους πάνω στον τοίχο και να δείτε πως φαίνεται και θα σας βοηθήσει επίσης να βρείτε το σωστό σημείο που πρέπει να τοποθετηθεί.
Τα έπιπλα παίζουν ρόλο στο χρώμα και το μέγεθος της εκτύπωσης που θα επιλέξετε.
Θα πρέπει να επιλέξετε προσεκτικά τα χρώματα της εκτύπωσης, λαμβάνοντας υπόψη και τα έπιπλα που είναι δίπλα ή στον γενικότερο χώρο του δωματίου. Όταν μια Fine-Art φωτογραφία τοποθετείται στον τοίχο, το μέγεθος της δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το πλάτος του επίπλου που είναι από κάτω. Ένας γενικός κανόνας λέει ότι το πλάτος της εκτύπωσης πρέπει να είναι περίπου στο 75% του πλάτους του επίπλου που είναι από κάτω ή δίπλα. Επίσης το είδος του θέματος καλό θα είναι να ταιριάζει με το είδος των επίπλων, όπως επίσημα έπιπλα, μοντέρνα ή παραδοσιακά. Για παράδειγμα η μοντέρνα τέχνη και τα αφαιρετικά θέματα συνήθως ταιριάζουν περισσότερο με μοντέρνα έπιπλα. Η εκτύπωση λουλουδιών και φύσης συνήθως ταιριάζουν περισσότερο με κλασσικά έπιπλα. Φωτογραφίες φαγητών, ποτών και γενικότερα τροφίμων, θεωρούνται ιδανικές για παραδοσιακές κουζίνες. Φωτογραφίες τοπίων και κτιρίων είναι ιδανικές για κάθε άλλο δωμάτιο. Αλλά αυτοί οι κανόνες δεν είναι απόλυτοι, είναι απλά ένας γενικός οδηγός, που αν θέλετε μπορείτε να ανατρέψετε ή να αγνοήσετε.
Η ψυχολογία των χρωμάτων
Για εσάς που θέλετε να ξέρετε τα πάντα πριν κάνετε την επιλογή σας, να αναφέρουμε και μερικές πληροφορίες για τα χρώματα. Τα χρώματα είναι από τα πιο δυνατά κομμάτια της μη λεκτικής επικοινωνίας γιατί μεταφέρουν στιγμιαία έννοιες και μηνύματα. Παρακάτω υπάρχουν κάποια παραδείγματα ως προς το πως τα χρώματα γίνονται αντιληπτά στο χώρο και τι «μηνύματα» μεταφέρουν.
– ΚΟΚΚΙΝΟ: Ένα χρώμα που μπορεί να προκαλέσει έντονα συναισθήματα. Φέρνει στο μυαλό αγάπη και πάθος και τραβάει την προσοχή του παρατηρητή. Το κόκκινο μπορεί να δείξει δυναμισμό και επιτυχία. Διεγείρει πνευματικά αλλά και σωματικά. Συστήνεται ιδιαίτερα σε χώρους που θέλετε να προσθέσετε ένταση και δυναμισμό ή σε χώρους όπου θέλετε να αναδείξετε ένα επιτυχημένο επαγγελματικό προφίλ.
– ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ: Το χρώμα της αισιοδοξίας. Συνδυάζει τις ιδιότητες του κόκκινου και του κίτρινου, τα οποία συχνά χρησιμοποιούνται για να τραβούν την προσοχή. Δημιουργεί παιχνιδιάρικη διάθεση, ζωηρά συναισθήματα, ή ακόμα και επιθυμία. Το πορτοκαλί είναι επίσης ένα χρώμα που ανοίγει την όρεξη. Προτείνεται η χρήση του στη κουζίνα ή σε επιχειρήσεις εστίασης, αλλά και σε χώρους όπου θέλετε να αναδείξετε τη θετική διάθεση.
– ΚΙΤΡΙΝΟ: Λαμπερό και άκρως ορατό, τραβάει την προσοχή, δημιουργεί ευτυχία (χαρά) αλλά και ζεστασιά. Διεγείρει πνευματικά γι’αυτό βοηθάει, η διακριτική του παρουσία σε εργασιακούς χώρους. Προσοχή χρειάζεται στην υπερβολή του κίτρινου χρώματος καθώς μπορεί να προκαλέσει ανησυχία αλλά και επιθετικότητα. Είναι ένα χρώμα γενικής χρήσης.
– ΡΟΖ: Ένα γυναικείο χρώμα που προκαλεί συναισθήματα αθωότητας και απλότητας. Γενικά βοηθάει στην έκφραση των συναισθημάτων και την εξισορρόπησή τους. Χρησιμοποιείται κυρίως σε γυναικεία και κοριτσίστικα δωμάτια ή σε χώρους που θέλουμε να τονίσουμε την απλότητα.
– ΜΩΒ: Υποδηλώνει βασιλικό αξίωμα, μυστήριο, πνευματικότητα και επιτήδευση. Το μωβ είναι ένα χρώμα που δε συναντά κανείς στην φύση και αυτό του προσδίδει μυστήριο και πολυτέλεια. Το μωβ αξιοποιεί τις αποχρώσεις του κόκκινου και του μπλε για να προσφέρει ευχάριστη ισορροπία μεταξύ ηρεμίας αλλά και ερεθισμού της αδρεναλίνης. Όσο πιο «ανοιχτό» είναι το μωβ, τόσο περισσότερο ευνοεί την ανακούφιση από την ένταση, κάτι που το καθιστά ιδανικό για γραφεία ή για το σπίτι σας.
– ΜΠΛΕ: Ένα ήρεμο χρώμα που μπορεί να δημιουργήσει εικόνες εξουσίας, επιτυχίας και ασφάλειας. Οι περισσότεροι άνθρωποι συμφωνούν ότι τους αρέσει τουλάχιστον μία από τις αποχρώσεις του μπλε. Η χρήση του σε εσωτερικούς χώρους βοηθάει στη δημιουργία χαλάρωσης και ηρεμίας ενώ προσδίδει αξιοπιστία και ασφάλεια. Είναι ένα ξεκούραστο χρώμα γενικής χρήσης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα δωμάτια.
– ΠΡΑΣΙΝΟ: Αντιπροσωπεύει την ζωή και την ανανέωση. Είναι ένα χρώμα που ηρεμεί, γαληνεύει και αναπαύει. Σε χώρους φέρνει το αίσθημα της αισιοδοξίας, ελπίδας, δύναμης και αντοχής. Είναι σύμβολο γονιμότητας αλλά και ευημερίας. Συστήνεται για κρεβατοκάμαρες και δωμάτια όπου επιθυμούμε χαλάρωση και ηρεμία όπως π.χ. το καθιστικό.
– ΚΑΦΕ: Το καφέ είναι συνδεδεμένο με την φύση, το ξύλο και την χρησιμότητα. Εκπέμπει απλότητα, ζεστασιά και σιγουριά. Είναι ένα ουδέτερο χρώμα που προσφέρει σταθερότητα και ευνοεί την συνεργασία γι αυτό χρησιμοποιείται συχνά σε χώρους εργασίας και επιχειρήσεις, αλλά και σε δωμάτια του σπιτιού για να προσδώσει ζεστασιά.